Przejdź do głównej zawartości

Ślimaki czekoladowo-waniliowe

Ślimaczki czekoladowo-waniliowe. Muszę przyznać, z ciastem pracuje się dość ciężko, jest kruche, trochę się utrudziłam, ale jestem zadowolona z efektu. W smaku są dobre, swoim wyglądem robią wrażenie, są to jedne z moich ulubionych ciasteczek i jestem pewna, że do tego przepisu wrócę nie raz. Podaję podwojoną liczbę składników niż z oryginalnego przepisu, gdyż ja lubię aby ciasteczka, które piekę zadowalały moją rodzinkę przez dłuższy czas, a te długo bardzo długo zachowują świeżość.



Ślimaczki czekoladowo-waniliowe

Składniki:

250 g masła
140 g cukru pudru
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
460 g mąki pszennej
4 łyżki nutelli
2 łyżki kakao

Przygotowanie:
(wszystkie składniki powinny być w temp. pokojowej)

  1. Masło podzielić po 175 g do dwóch misek, dodać po 70 g cukru pudru, łyżeczkę ekstraktu i potem zmiksować.
  2. Dodać do każdej z mas po 230 g mąki. Zmiksować.
  3. Jedną miskę z masą odłożyć. Masę ugnieść w kulę. Będzie to dość trudne. Ja dla ułatwienia dodałam 2 łyżki mleka (bez tego by się nie uformowała kula, podejrzewam, że dałam ciut więcej mąki). Kulę podzielić na 2 równe części i włożyć do lodówki.
  4. Do drugiej miski dodać nutellę i kakao. Zmiksować. Uformować kulę. Podzielić dokładnie tak jak poprzednia.
  5. Schłodzić w lodówce przez ok. 30 min.
  6. Wyjąć z lodówki rozwałkować (możemy zacząć od ciemniejszej/jaśniejszej masy) - na 99% w tym momencie zaczną się problemy, ciasto jest zbyt kruche, ale zapraszam do filmu, tam jakoś poradziłam sobie z tym problemem.
  7. Drugą część ciasta rozwałkować mniej więcej na wielkość tej poprzedniej. Można wyrównać nożem aby były równe.
  8. Zwijamy jak roladę (znowu problem ze strukturą ciasta, ja używam wycięte wcześniej skrawki ciasta aby uzupełniać ubytki).
  9. To samo zrobić z dwiema pozostałymi kulami ciasta.
  10. Schłodzić przez 30 min. w lodówce.
  11. Po tym czasie wykrawać ciasteczka o grubości ok. 1 cm.
  12. Piec w piekarniku nagrzanym do 170 stopni C przez ok. 12 min.
  13. Po upieczeniu pozostawić jeszcze przez 2 min.(będą bardzo miękkie) a potem wszystkie wyjąć i wystudzić.











Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Muffinki jabłkowe z kruszonką

Tym razem przepis na wyśmienite babeczki jabłkowe!

Szyszki. Przepis na słodkie, karmelowe, kakaowe, jesienne szyszki z ryżu preparowanego

Skoro już jestem w klimacie jesiennym  to przyszła pora na to aby zrobić coś na kształt...  SZYSZEK. Szyszki z ryżu preparowanego są proste i szybkie w wykonaniu. Przykują uwagę dzieci, skuszą się na nie też i dorośli.

"Pierny", czyli "pieprzny"- przepis na wyśmienity piernik staropolski

Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.  Piernik staropolski dojrzewający tradycyjnie przygotowuje się miesiąc przed Wigilią. Ciasto wtedy fermentuje, a piecze się na tydzień przed. Niektórzy twierdzą, że im ciasto dłużej leżakuje tym lepsze.   Ja piekłam piernik staropolski po raz pierwszy i jego smak mile mnie zaskoczył: intensywnie korzenny, rozpływający się w ustach. Mój leżakował niestety krócej niż miesiąc a mimo to był pyszny.   Z przepisu wychodzą 3 pierniki. Można więc się z kimś podzielić, ale niekoniecznie, bo piernik długo zachowuje świeżość.  Teraz systematycznie będę dodawać przepisy na ciasta, które robiłam na Święta. Czasu aby zamieścić przepisy przed Świętami mi brakowało, więc mam nadzieję, że będą Waszą inspiracją za rok.