Przejdź do głównej zawartości

Coś cytrynowego. Tarta cytrynowa.

Mieliście kiedyś ochotę na coś "nie" słodkiego?  Coś cytrynowego, coś kwaśnego? Ta tarta jest idealna!  Chociaż nie wszyscy przepadają za kwaśnym smakiem to i tak myślę, że takim osobom ta tarta również przypadnie do gustu. Wiosenna, lekka i orzeźwiająca. Cytrynki do dzieła zasmakujcie naszym gościom!



Tarta cytrynowa

Składniki na spód:

195 g mąki pszennej
2 łyżki cukru pudru
115 g masła
1 żółtko
1 łyżka soku z cytryny

Przygotowanie:
  1. Składniki na kruchy spód zagnieść, uformować kulę, schłodzić w lodówce przez ok. 30 min.
  2. Po wyjęciu ciasta z lodówki: rozwałkować, wcisnąć w dno i boki formy do tarty o średnicy 24 cm, wysmarowanej wcześniej masłem i oprószonej mąką.
  3. Ciasto ponakłuwać widelcem. Na ciasto wyłożyć papier do pieczenia, a następnie kulki ceramiczne, fasola lub ryż (żeby obciążyć ciasto).
  4. Piec na początku w temp. 200 stopni C przez 15 min., a następnie usunąć papier i piec jeszcze przez 5 min do lekkiego zbrązowienia spodu.
Składniki na masę cytrynową:
5 jajek
120 g drobnego cukru
200 ml śmietany 30%
2 łyżeczki skrobi ziemniaczanej lub skrobi kukurydzianej
otarta skórka z 2 cytryn
150 ml świeżo wyciśniętego soku z cytryny

Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki umieścić w misie miksera i zmiksować (powstanie gładka, rzadka masa).
  2. Na wstępnie upieczony spód ostrożnie wylać masę cytrynową.
  3. Piec 30 min. w temperaturze 180 stopni C (wierzch tarty powinien być ścięty).
  4. Ostudzić, włożyć na kilka godzin do lodówki. Przed podaniem można oprószyć cukrem pudrem.






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Muffinki jabłkowe z kruszonką

Tym razem przepis na wyśmienite babeczki jabłkowe!

Szyszki. Przepis na słodkie, karmelowe, kakaowe, jesienne szyszki z ryżu preparowanego

Skoro już jestem w klimacie jesiennym  to przyszła pora na to aby zrobić coś na kształt...  SZYSZEK. Szyszki z ryżu preparowanego są proste i szybkie w wykonaniu. Przykują uwagę dzieci, skuszą się na nie też i dorośli.

"Pierny", czyli "pieprzny"- przepis na wyśmienity piernik staropolski

Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.  Piernik staropolski dojrzewający tradycyjnie przygotowuje się miesiąc przed Wigilią. Ciasto wtedy fermentuje, a piecze się na tydzień przed. Niektórzy twierdzą, że im ciasto dłużej leżakuje tym lepsze.   Ja piekłam piernik staropolski po raz pierwszy i jego smak mile mnie zaskoczył: intensywnie korzenny, rozpływający się w ustach. Mój leżakował niestety krócej niż miesiąc a mimo to był pyszny.   Z przepisu wychodzą 3 pierniki. Można więc się z kimś podzielić, ale niekoniecznie, bo piernik długo zachowuje świeżość.  Teraz systematycznie będę dodawać przepisy na ciasta, które robiłam na Święta. Czasu aby zamieścić przepisy przed Świętami mi brakowało, więc mam nadzieję, że będą Waszą inspiracją za rok.