Przejdź do głównej zawartości

Pora na herbatkę. Maślane ciasteczka z Earl Grey i cytrusową nutką

Cynamonu było ciut za dużo, nie uważacie? :) Pora więc na herbatkę. A co do niej? Nic innego jak tylko maślane ciasteczka (bez cynamonu). Na te słodkie, mega maślane ciasteczka przepis znalazłam w internecie. Są małe urocze, z cytrusową nutką.


Maślane ciasteczka z Earl Grey i cytrusową nutką

Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżki  zmielonych liści herbaty Earl Grey (z ok. 5 torebek)
1/2 łyżeczki soli
230 g masła, w temp. pokojowej
pół szklanki cukru pudru
skórka otarta z pomarańczy (lub z cytryny)
łyżeczka ekstraktu z pomarańczy (opcjonalnie)

Przygotowanie:
1. Masło utrzeć w misie miksera na jasną, puszystą masę,
2. Stopniowo dodawać cukier, sól.
3. Mąkę wymieszać z herbatą.
4. Dodać do masy maślanej razem ze skórką z pomarańczy.
5. Z ciasta uformować dwa długie wałki o średnicy ok. 3 cm.
6. Owinąć w papier do pieczenia i włożyć do zamrażarki na ok. 45-60 min.
7. Po tym czasie uformowane ciasto pokroić ostrym nożem na 
ok. 4 mm plasterki.
8. Piec ok. 12-15 min. w temp. 180 stopni C.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Muffinki jabłkowe z kruszonką

Tym razem przepis na wyśmienite babeczki jabłkowe!

Szyszki. Przepis na słodkie, karmelowe, kakaowe, jesienne szyszki z ryżu preparowanego

Skoro już jestem w klimacie jesiennym  to przyszła pora na to aby zrobić coś na kształt...  SZYSZEK. Szyszki z ryżu preparowanego są proste i szybkie w wykonaniu. Przykują uwagę dzieci, skuszą się na nie też i dorośli.

"Pierny", czyli "pieprzny"- przepis na wyśmienity piernik staropolski

Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.  Piernik staropolski dojrzewający tradycyjnie przygotowuje się miesiąc przed Wigilią. Ciasto wtedy fermentuje, a piecze się na tydzień przed. Niektórzy twierdzą, że im ciasto dłużej leżakuje tym lepsze.   Ja piekłam piernik staropolski po raz pierwszy i jego smak mile mnie zaskoczył: intensywnie korzenny, rozpływający się w ustach. Mój leżakował niestety krócej niż miesiąc a mimo to był pyszny.   Z przepisu wychodzą 3 pierniki. Można więc się z kimś podzielić, ale niekoniecznie, bo piernik długo zachowuje świeżość.  Teraz systematycznie będę dodawać przepisy na ciasta, które robiłam na Święta. Czasu aby zamieścić przepisy przed Świętami mi brakowało, więc mam nadzieję, że będą Waszą inspiracją za rok.