Przejdź do głównej zawartości

Dyniowe babeczki i gorąca czekolada z dynią


W bodajże poprzednim poście wspominałam, o tym, że muszę w końcu zabrać się za dynię, którą w tym roku przytargałam od babci. Do wykonania obu przepisów potrzebne jest puree z dyni, więc krótko opiszę jak je wykonać.
 Dynię pokroiłam na mniejsze kawałki, wydrążyłam pestki i nie oddzielając od skóry, włożyłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C na około 90 min. (do momentu aż dynia zmięknie). Następnie zmiksowałam blenderem na puree. Puree wyszło sporo. Postanowiłam zrobić babeczki dyniowe i gorącą czekoladę z dynią, a z reszty moja mama zrobiła zupę. Przepisy na dyniowe wypieki znajdziecie poniżej.



Dyniowe babeczki

Składniki:
250 g mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
3 łyżeczki cynamonu
szczypta soli
130 g cukru
4 jajka
200 ml oleju np. rzepakowego
200 g puree z dyni
1 jabłko starte na tarce

Przygotowanie:
(wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej)
1. W jednym naczyniu wymieszać składniki suche (przesianą mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, cynamon, szczyptę soli).
2. W drugim naczyniu wymieszać roztrzepane jajka z olejem, puree z dyni, startym jabłkiem i cukrem.
3. Połączyć składniki suche z mokrymi, wymieszać krótko i przelać do foremek.
4. Piec w temperaturze 175 stopni C przez ok. 20-35 min.


Gorąca czekolada z dynią

Składniki (na ok. 3 porcje):
90 g gorzkiej czekolady
180 g puree z dyni (ok. 3 łyżek)
2 łyżki płynnego miodu
2 szklanki mleka
2 łyżeczki cynamonu

Przygotowanie:
1. Mleko zagotować z cynamonem.
2. Do gotującego się mleka dodać połamaną na mniejsze kawałki czekoladę i gotować aż do rozpuszczenia.
3. Następnie dodać miód i puree.
4. Wszystko lekko podgrzać.
5. Czekolada jest gotowa do spożycia :)

Zachęcam do wypróbowania tych przepisów :)
SMACZNEGO :)






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Muffinki jabłkowe z kruszonką

Tym razem przepis na wyśmienite babeczki jabłkowe!

Szyszki. Przepis na słodkie, karmelowe, kakaowe, jesienne szyszki z ryżu preparowanego

Skoro już jestem w klimacie jesiennym  to przyszła pora na to aby zrobić coś na kształt...  SZYSZEK. Szyszki z ryżu preparowanego są proste i szybkie w wykonaniu. Przykują uwagę dzieci, skuszą się na nie też i dorośli.

"Pierny", czyli "pieprzny"- przepis na wyśmienity piernik staropolski

Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.  Piernik staropolski dojrzewający tradycyjnie przygotowuje się miesiąc przed Wigilią. Ciasto wtedy fermentuje, a piecze się na tydzień przed. Niektórzy twierdzą, że im ciasto dłużej leżakuje tym lepsze.   Ja piekłam piernik staropolski po raz pierwszy i jego smak mile mnie zaskoczył: intensywnie korzenny, rozpływający się w ustach. Mój leżakował niestety krócej niż miesiąc a mimo to był pyszny.   Z przepisu wychodzą 3 pierniki. Można więc się z kimś podzielić, ale niekoniecznie, bo piernik długo zachowuje świeżość.  Teraz systematycznie będę dodawać przepisy na ciasta, które robiłam na Święta. Czasu aby zamieścić przepisy przed Świętami mi brakowało, więc mam nadzieję, że będą Waszą inspiracją za rok.