Przejdź do głównej zawartości

Cytrynowe ciasto z chia

Ciasto proste w wykonaniu, mocno wilgotne przez dodatek jogurtu (i chyba też przez dodatek nasion chia) oraz lekko cytrynowe. Idealne do zrobienia na weekend, do niedzielnej kawki :) Przepis znaleziony w jednym z numerów magazynu "SKARB".


Składniki:

250 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
120 g miękkiego masła
240 g cukru
2 jajka
otarta skórka i sok wyciśnięty z 1/2 cytryny
230 g jogurtu greckiego
2 łyżki nasion chia


Przygotowanie:
(składniki powinny być w temp. pokojowej)

  1. Mąkę, proszek do pieczenia, sodę, sól przesiać. Odłożyć.
  2. Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę.
  3. Dodawać po jednym jajku i ucierać.
  4. Dodać skórkę i sok z cytryny.
  5. Na zmianę dodawać mąkę i jogurt, mieszając łyżką lub mikserem na wolnych obrotach.
  6. Wlać ciasto do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.
  7. Piec w temp. 180 stopni C przez ok. 50 min. - do "suchego patyczka".
  8. Studzić w piekarniku przez 15 min. 




Komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) zachęcam do wypróbowania, jest szybkie i proste w wykonaniu

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Muffinki jabłkowe z kruszonką

Tym razem przepis na wyśmienite babeczki jabłkowe!

Szyszki. Przepis na słodkie, karmelowe, kakaowe, jesienne szyszki z ryżu preparowanego

Skoro już jestem w klimacie jesiennym  to przyszła pora na to aby zrobić coś na kształt...  SZYSZEK. Szyszki z ryżu preparowanego są proste i szybkie w wykonaniu. Przykują uwagę dzieci, skuszą się na nie też i dorośli.

"Pierny", czyli "pieprzny"- przepis na wyśmienity piernik staropolski

Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.  Piernik staropolski dojrzewający tradycyjnie przygotowuje się miesiąc przed Wigilią. Ciasto wtedy fermentuje, a piecze się na tydzień przed. Niektórzy twierdzą, że im ciasto dłużej leżakuje tym lepsze.   Ja piekłam piernik staropolski po raz pierwszy i jego smak mile mnie zaskoczył: intensywnie korzenny, rozpływający się w ustach. Mój leżakował niestety krócej niż miesiąc a mimo to był pyszny.   Z przepisu wychodzą 3 pierniki. Można więc się z kimś podzielić, ale niekoniecznie, bo piernik długo zachowuje świeżość.  Teraz systematycznie będę dodawać przepisy na ciasta, które robiłam na Święta. Czasu aby zamieścić przepisy przed Świętami mi brakowało, więc mam nadzieję, że będą Waszą inspiracją za rok.