Przejdź do głównej zawartości

Ciasto z budyniem i rabarbarem

Nie ma to jak świeże owoce prosto z ogrodu. Kiedy mój tata przywiózł mi rabarbar od razu miałam ochotę coś z nim upiec. Nie chciałam, aby był to kolejny drożdżowy placek, tak więc znalazłam na blogu kwestiasmaku.com przepis na ciasto z rabarbarem, od razu mi się spodobał, więc zabrałam się do kucharzenia. Ciasto wyszło pyszne; połączenie delikatnego, słodkiego, waniliowego budyniu z kwaskowatym smakiem rabarbaru bardzo mi odpowiadało. Ciasto tak smaczne, że w ciągu 2 dni już go nie było (przy 5 osobowej rodzince). Nie ma zatem co się rozpisywać zapraszam na przepis ;)






Składniki:

2 szklanki mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
200 g masła
3 żółtka
500 g rabarbaru
2 opakowania budyniu waniliowego bez cukru
3 szklanki mleka 
5 łyżek cukru (do budyniu)
cukier puder do posypania


Przygotowanie:

  1. Do miski wsypać mąkę, proszek do pieczenia, mąkę ziemniaczaną, cukier.
  2. Dodać masło i żółtka i ugniatać aż do momentu powstania jednolitego ciasta.
  3. Włożyć ciasto do lodówki na ok. 30 minut.
  4. Ciasto podzielić na 2 części: jedną wyłożyć spód blachy (20 x 30 cm), podziurkować widelcem, a drugą schować znowu do lodówki.
  5. Rabarbar umyć, osuszyć, obrać i pokroić w kostkę.
  6. Do garnka wlać mleko zostawiając ok. 1 szklanki aby móc rozpuścić proszek budyniowy.
  7. Gdy mleko zacznie kipieć dodać rozpuszczony budyń. Gotowy budyń odłożyć na bok).
  8. Na spód ciasta wyłożyć rabarbar, na to gorący budyń, a na wierz zetrzeć pozostałe ciasto na tarce o dużych oczkach.
  9. Ciasto włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C na ok, 40 minut (ja piekłam z termoobiegiem, ale po upływie 40 minut wydawało mi się, że spód jest nadal lekko surowy wiec włączyłam jeszcze na 10 minut grzanie na sam dół).
  10. Ciasto po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Muffinki jabłkowe z kruszonką

Tym razem przepis na wyśmienite babeczki jabłkowe!

Szyszki. Przepis na słodkie, karmelowe, kakaowe, jesienne szyszki z ryżu preparowanego

Skoro już jestem w klimacie jesiennym  to przyszła pora na to aby zrobić coś na kształt...  SZYSZEK. Szyszki z ryżu preparowanego są proste i szybkie w wykonaniu. Przykują uwagę dzieci, skuszą się na nie też i dorośli.

"Pierny", czyli "pieprzny"- przepis na wyśmienity piernik staropolski

Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.  Piernik staropolski dojrzewający tradycyjnie przygotowuje się miesiąc przed Wigilią. Ciasto wtedy fermentuje, a piecze się na tydzień przed. Niektórzy twierdzą, że im ciasto dłużej leżakuje tym lepsze.   Ja piekłam piernik staropolski po raz pierwszy i jego smak mile mnie zaskoczył: intensywnie korzenny, rozpływający się w ustach. Mój leżakował niestety krócej niż miesiąc a mimo to był pyszny.   Z przepisu wychodzą 3 pierniki. Można więc się z kimś podzielić, ale niekoniecznie, bo piernik długo zachowuje świeżość.  Teraz systematycznie będę dodawać przepisy na ciasta, które robiłam na Święta. Czasu aby zamieścić przepisy przed Świętami mi brakowało, więc mam nadzieję, że będą Waszą inspiracją za rok.