Przejdź do głównej zawartości

Ciasto ze spodem brownie

Tym razem coś "klasycznego": zwykłe ucierane ciasto, ale... ze spodem brownie. Wszystko co najlepsze połączone w jedno: lepkie, ciężkie, mocno czekoladowe brownie i wyśmienite ciasto maślane. W smaku bardzo dobre, wczoraj upiekłam, dzisiaj zniknęło. ;) Może dlatego, że upiekłam tylko małą babkę, ale Wy śmiało możecie zwiększyć proporcje. Zachęcam do wypróbowania, ciasto szybkie w wykonaniu i co najważniejsze zachwyci czekoladowych łasuchów.





Składniki:
(masło, jajka i mleko powinny być w temp. pokojowej)

(brownie)
140 g gorzkiej czekolady
50 g masła
50 g cukru
1 jajko
35 g mąki

(ciasto maślane)
120 g masła
100 g cukru
2 jajka
120 g mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
50 ml mleka
opcjonalnie: aromat, np. pomarańczowy


Przygotowanie:

  1. Rozgrzać piekarnik do temperatury 180 stopni C.
  2. BROWNIE: W garnuszku roztopić masło wraz z kawałkami gorzkiej czekolady.
  3. Po rozpuszczeniu obu składników dodać pozostałe składniki na brownie i wymieszać łyżką.
  4. Małą formę na babkę wyłożyć papierem do pieczenia i przełożyć do niej ciasto.
  5. Włożyć do piekarnika na 15 minut.
  6. CIASTO MAŚLANE: W tym czasie masło i cukier utrzeć mikserem, gdy masa będzie jasna i puszysta dodać pozostałe składniki i wymieszać łyżką.
  7. Po upływie 15 minut ciasto brownie wyjąć z piekarnika i na nie wlać ciasto maślane.
  8. Włożyć znowu do piekarnika na ok. 35 minut, pod koniec pieczenia można sprawdzić patyczkiem czy już jest gotowe.
Smacznego!




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Muffinki jabłkowe z kruszonką

Tym razem przepis na wyśmienite babeczki jabłkowe!

Szyszki. Przepis na słodkie, karmelowe, kakaowe, jesienne szyszki z ryżu preparowanego

Skoro już jestem w klimacie jesiennym  to przyszła pora na to aby zrobić coś na kształt...  SZYSZEK. Szyszki z ryżu preparowanego są proste i szybkie w wykonaniu. Przykują uwagę dzieci, skuszą się na nie też i dorośli.

"Pierny", czyli "pieprzny"- przepis na wyśmienity piernik staropolski

Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.  Piernik staropolski dojrzewający tradycyjnie przygotowuje się miesiąc przed Wigilią. Ciasto wtedy fermentuje, a piecze się na tydzień przed. Niektórzy twierdzą, że im ciasto dłużej leżakuje tym lepsze.   Ja piekłam piernik staropolski po raz pierwszy i jego smak mile mnie zaskoczył: intensywnie korzenny, rozpływający się w ustach. Mój leżakował niestety krócej niż miesiąc a mimo to był pyszny.   Z przepisu wychodzą 3 pierniki. Można więc się z kimś podzielić, ale niekoniecznie, bo piernik długo zachowuje świeżość.  Teraz systematycznie będę dodawać przepisy na ciasta, które robiłam na Święta. Czasu aby zamieścić przepisy przed Świętami mi brakowało, więc mam nadzieję, że będą Waszą inspiracją za rok.