Przejdź do głównej zawartości

Ciasto jogurtowe

Po mojej nieobecności (swoją drogą związaną z maturą i wyborem studiów), wreszcie wracam do regularnego pisania postów na bloga ;) 

W tym poście zapraszam na pyszne, pulchniutkie ciasto jogurtowe. Coś szybkiego, prostego i bardzo smacznego. Tak jak i w wielu innych ciastach można trochę pofantazjować: dodać owoce (jakie kto lubi), dżem, czekoladę a nawet drobno posiekane orzeszki. Przepis znalazłam na jakimś blogu (już nie pamiętam... tak to było dawno), zmodyfikowałam troszkę ilość składników, chciałam aby ciasto było bardziej w formie babki do krojenia. PS. Ponoć ciasta na jogurcie greckim wychodzą lepsze aniżeli te na zwykłym jogurcie naturalnym.






Składniki:
(wszystkie powinny być w temperaturze pokojowej)

240 ml oleju słonecznikowego
ok. 1,5 szklanki cukru
2 jajka
sok i skórka z 1 cytryny
900 g jogurtu 
750 g mąki pszennej
3 łyżeczki sody oczyszczonej
dodatki: owoce ok. 700 g /dżem ok. 1 słoiczka...



Przygotowanie:

  1.  Mąkę i sodę oczyszczoną przesiać. Odłożyć.
  2. W osobnej misce wymieszać olej, cukier, jajko, sok i skórkę z cytryny.
  3. Dodać jogurt i wymieszać. Następnie wsypać mąkę. Wymieszać do połączenia się składników.
  4. Ciasto wlewać do foremek wyłożonych papierem do pieczenia.
  5. Na ciasto wyłożyć owoce lub posmarować lekko dżemem.
  6. Piec w temp. 160 stopni C przez ok. 1 h.
  7. Upieczone ciasto po wystudzeniu można posypać cukrem pudrem.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Muffinki jabłkowe z kruszonką

Tym razem przepis na wyśmienite babeczki jabłkowe!

Szyszki. Przepis na słodkie, karmelowe, kakaowe, jesienne szyszki z ryżu preparowanego

Skoro już jestem w klimacie jesiennym  to przyszła pora na to aby zrobić coś na kształt...  SZYSZEK. Szyszki z ryżu preparowanego są proste i szybkie w wykonaniu. Przykują uwagę dzieci, skuszą się na nie też i dorośli.

"Pierny", czyli "pieprzny"- przepis na wyśmienity piernik staropolski

Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.  Piernik staropolski dojrzewający tradycyjnie przygotowuje się miesiąc przed Wigilią. Ciasto wtedy fermentuje, a piecze się na tydzień przed. Niektórzy twierdzą, że im ciasto dłużej leżakuje tym lepsze.   Ja piekłam piernik staropolski po raz pierwszy i jego smak mile mnie zaskoczył: intensywnie korzenny, rozpływający się w ustach. Mój leżakował niestety krócej niż miesiąc a mimo to był pyszny.   Z przepisu wychodzą 3 pierniki. Można więc się z kimś podzielić, ale niekoniecznie, bo piernik długo zachowuje świeżość.  Teraz systematycznie będę dodawać przepisy na ciasta, które robiłam na Święta. Czasu aby zamieścić przepisy przed Świętami mi brakowało, więc mam nadzieję, że będą Waszą inspiracją za rok.