Przejdź do głównej zawartości

Babeczki na Wigilię. Czemu nie? (2 przepisy)

Znalazłam przepis na babeczki, które smakiem nawiązują do Świąt.
Babeczki mają to do siebie, że są szybkie w przygotowaniu i dość długo zachowują świeżość. Oczywiście nie pomyślcie sobie, że na moim świątecznym stole były same babeczki. Były one dodatkiem a zarazem dekoracją. Kto chciał to się na jedną skusił, potem zabrałam kilka na poczęstunek dla koleżanek po pasterce.

Babeczki pomarańczowe z makiem i białą czekoladą

Składniki:
125 g masła
pół szklanki drobnego cukru do wypieków
200 g mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej
1/4 szklanki maślanki lub kefiru
1 łyżeczka ekstraktu z pomarańczy
skórka otarta z 1 pomarańczy 
2 łyżki maku

Przygotowanie:
(wszystkie składniki powinny być w temp. pokojowej)

1. Mąkę, proszek, sodę przesiać, odłożyć.
2. Masło utrzeć z cukrem do otrzymania puszystej, jasnej masy.
3. Dodawać jajka, jedno po drugim, nadal ucierając.
4. Dodać ekstrakt, skórkę z pomarańczy, mak.
5. Mieszając, najlepiej delikatnie łyżką lub szpatułką, dodać mąkę i maślankę/kefir tylko do połączenia się składników.
6. Piec formie wyłożonej papilotkami w temp. 160 stopni C przez ok. 25 min., wystudzić i polać polewą.

Polewa z białej czekolady

Składniki:
100 g białej czekolady
40 ml śmietany 30% lub 36%

Przygotowanie:
1. W garnuszku umieścić śmietanę i kremówkę.
2. Krótko podgrzewać do rozpuszczenia się czekolady.


Babeczki czekoladowo-korzenne z powidłami śliwkowymi

Składniki:
2/3 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka przyprawy korzennej do piernika
pół łyżeczki sody oczyszczonej
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
120 g masła
55 g posiekanej, gorzkiej czekolady
pół szklanki kakao
2 duże jajka
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
pół szklanki kwaśnej śmietany 18%
ok. 3/4 szklanki powideł śliwkowych

Przygotowanie:
(wszystkie składniki powinny być w temp. pokojowej)
1. W garnuszku umieścić masło, roztopić. Zdjąć z palnika dodać posiekaną czekoladę i poczekać do rozpuszczenia. Dodać kakao.
2. Mąkę pszenną, cynamon, przyprawę korzenną, sodę, proszek przesiać, odłożyć.
3. Jajka (bez rozdzielania białka od żółtek) i cukier ubić mikserem do puszystości.
4. Dodać ekstrakt z wanilii, masę czekoladową.
5. Delikatnie mieszając dodawać śmietanę i suche składniki.
6. Nakładać do formy wyłożonej papilotkami połowę ciasta, a na sam środek łyżeczkę powideł, przykryć pozostałą częścią ciasta.
7. Piec w temp. 170 stopni C przez ok. 25 min.
8. Można udekorować tak jak ja: renifery, choć wg mnie te, które wykonałam wyglądają trochę dziwnie, ale oryginalnie.

Podaję przepis na polewę:

Polewa czekoladowa

Składniki:
100 g mlecznej czekolady
30 g masła

Przygotowanie:
Czekoladę i masło roztopić w kąpieli wodnej.

Ja do dekoracji użyłam (tak jak widać na zdj powyżej): precelków, okrągłych biszkoptów i czekoladowych M&M's

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Muffinki jabłkowe z kruszonką

Tym razem przepis na wyśmienite babeczki jabłkowe!

Szyszki. Przepis na słodkie, karmelowe, kakaowe, jesienne szyszki z ryżu preparowanego

Skoro już jestem w klimacie jesiennym  to przyszła pora na to aby zrobić coś na kształt...  SZYSZEK. Szyszki z ryżu preparowanego są proste i szybkie w wykonaniu. Przykują uwagę dzieci, skuszą się na nie też i dorośli.

"Pierny", czyli "pieprzny"- przepis na wyśmienity piernik staropolski

Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.  Piernik staropolski dojrzewający tradycyjnie przygotowuje się miesiąc przed Wigilią. Ciasto wtedy fermentuje, a piecze się na tydzień przed. Niektórzy twierdzą, że im ciasto dłużej leżakuje tym lepsze.   Ja piekłam piernik staropolski po raz pierwszy i jego smak mile mnie zaskoczył: intensywnie korzenny, rozpływający się w ustach. Mój leżakował niestety krócej niż miesiąc a mimo to był pyszny.   Z przepisu wychodzą 3 pierniki. Można więc się z kimś podzielić, ale niekoniecznie, bo piernik długo zachowuje świeżość.  Teraz systematycznie będę dodawać przepisy na ciasta, które robiłam na Święta. Czasu aby zamieścić przepisy przed Świętami mi brakowało, więc mam nadzieję, że będą Waszą inspiracją za rok.