Przejdź do głównej zawartości

Czekoladowe pierniczki

Wydaje mi się, że pierniki lubi każdy. Kojarzą się ze Świętami.
Ale czemu by ich nie zrobić na przykład w trakcie jesieni? Ja postanowiłam je upiec. W weekend otworzyłam moją książkę z przepisami i znalazłam przepis na czekoladowe pierniczki. Nie chcę zapominać o tradycji jaką jest pieczenie pierników w okresie bożonarodzeniowym, dlatego postanowiłam, iż celem będzie znalezienie idealnego przepisu na tegoroczny wypiek pierników.







Pierniczki z tego przepisu wyszły mocno czekoladowe. Lekko twardnieją po upieczeniu. Użyłam foremek, których kształty kojarzą się z jesienią.

Czekoladowe pierniczki

Składniki:
3 1/3 szklanki mąki
1/2 szklanki kakao
1/4 szklanki cukru pudru
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
2 1/2 przyprawy do piernika
szczypta soli
otarta skórka z 1 pomarańczy
180 g masła
1 jajko
1/4 szklanki płynnego miodu
50 g gorzkiej czekolady

Przygotowanie:
1. Czekoladę połamać.
2. Do miski wsypać mąkę, kakao, cukier puder, sodę, przyprawę do piernika, sól i wymieszać.
3. Do rondelka włożyć czekoladę, masło, miód i mieszając, podgrzewać na małym ogniu, aż składniki połączą się. Odstawić do przestygnięcia.
4. Do miski z mąką dodać jajko, masę czekoladowo-miodową oraz skórkę z pomarańczy.
5. Całość zmiksować na jednolitą masę.
6. Miskę owinąć folią i wstawić na 2 godziny do lodówki, aby masa stężała.
7. Piekarnik rozgrzać do temp. 180 stopni C.
8. Schłodzoną masę podzielić na kilka części.Jedną zostawić, resztę schować do lodówki.
9. Pozostawioną część rozwałkować na grubość ok. 3 mm.
10. Nożem lub foremkami wycinać pierniczki i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
11. Piec ok. 10 min.
12. Wyjąć pierniki z piekarnika i ostudzić. Dowolnie udekorować.

 




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Muffinki jabłkowe z kruszonką

Tym razem przepis na wyśmienite babeczki jabłkowe!

Szyszki. Przepis na słodkie, karmelowe, kakaowe, jesienne szyszki z ryżu preparowanego

Skoro już jestem w klimacie jesiennym  to przyszła pora na to aby zrobić coś na kształt...  SZYSZEK. Szyszki z ryżu preparowanego są proste i szybkie w wykonaniu. Przykują uwagę dzieci, skuszą się na nie też i dorośli.

"Pierny", czyli "pieprzny"- przepis na wyśmienity piernik staropolski

Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.  Piernik staropolski dojrzewający tradycyjnie przygotowuje się miesiąc przed Wigilią. Ciasto wtedy fermentuje, a piecze się na tydzień przed. Niektórzy twierdzą, że im ciasto dłużej leżakuje tym lepsze.   Ja piekłam piernik staropolski po raz pierwszy i jego smak mile mnie zaskoczył: intensywnie korzenny, rozpływający się w ustach. Mój leżakował niestety krócej niż miesiąc a mimo to był pyszny.   Z przepisu wychodzą 3 pierniki. Można więc się z kimś podzielić, ale niekoniecznie, bo piernik długo zachowuje świeżość.  Teraz systematycznie będę dodawać przepisy na ciasta, które robiłam na Święta. Czasu aby zamieścić przepisy przed Świętami mi brakowało, więc mam nadzieję, że będą Waszą inspiracją za rok.