Przejdź do głównej zawartości

Ciasto z "cynamonową skorupką"

Jak wiecie (albo i nie 😉) mam małą obsesję na punkcie cynamonu, dlatego gdy znalazłam ten przepis, postanowiłam go wypróbować. Banalnie proste i szybkie w przygotowaniu, za wiele składników nie potrzeba. Spodobało mi się połączenie mięciutkiej struktury ciasta z chrupiącą, cynamonową skorupką. Ciasto bardzo dobre, idealne na rodzinny piknik czy podwieczorek. Zatem zachęcam do skorzystania z przepisu!




Składniki:

(ciasto)
125 g masła, roztopionego
2 jajka
1 szklanka cukru
3 szklanki mąki
aromat waniliowy
4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli 
1 i 1/2 szklanki mleka
("skorupka")
180 g masła roztopionego
1 szklanka cukru
5 łyżek mąki
1 łyżka cynamonu

opcjonalnie: cukier puder 
lub 
glazura z cukru pudru i mleka (ok. 2 szklanki cukru na 5 łyżek letniego mleka)


Przygotowanie:

  1. Składniki na ciasto umieścić w dużej misce. Wymieszać do momentu połączenia się składników.
  2. Ciasto przelać do formy o wymiarach ok. 20x30 cm.
  3. Składniki na "skorupkę" wymieszać w małej misce. Otrzymaną masę rozlać równomiernie na cieście.
  4. Ciasto włożyć do nagrzanego do 180 stopni C piekarnika na ok. 30-35 minut.
  5. Wyjąć i wystudzić w temperaturze pokojowej. Polać glazurą lub po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Muffinki jabłkowe z kruszonką

Tym razem przepis na wyśmienite babeczki jabłkowe!

Szyszki. Przepis na słodkie, karmelowe, kakaowe, jesienne szyszki z ryżu preparowanego

Skoro już jestem w klimacie jesiennym  to przyszła pora na to aby zrobić coś na kształt...  SZYSZEK. Szyszki z ryżu preparowanego są proste i szybkie w wykonaniu. Przykują uwagę dzieci, skuszą się na nie też i dorośli.

"Pierny", czyli "pieprzny"- przepis na wyśmienity piernik staropolski

Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.  Piernik staropolski dojrzewający tradycyjnie przygotowuje się miesiąc przed Wigilią. Ciasto wtedy fermentuje, a piecze się na tydzień przed. Niektórzy twierdzą, że im ciasto dłużej leżakuje tym lepsze.   Ja piekłam piernik staropolski po raz pierwszy i jego smak mile mnie zaskoczył: intensywnie korzenny, rozpływający się w ustach. Mój leżakował niestety krócej niż miesiąc a mimo to był pyszny.   Z przepisu wychodzą 3 pierniki. Można więc się z kimś podzielić, ale niekoniecznie, bo piernik długo zachowuje świeżość.  Teraz systematycznie będę dodawać przepisy na ciasta, które robiłam na Święta. Czasu aby zamieścić przepisy przed Świętami mi brakowało, więc mam nadzieję, że będą Waszą inspiracją za rok.