Przejdź do głównej zawartości

Tort czekoladowo-jagodowy

Z okazji urodzin mojego brata upiekłam tort.  Zrobiony nie na bazie biszkoptu, ale czekoladowego ciasta ucieranego, przez to był trochę ciężki, mocno czekoladowy. W jednej z warstw znajdowała się galaretka, a potem jagody. Wszystko przełożone kremem na bazie serka mascarpone z wanilią. Był pyszny :) Polecam!



Tort czekoladowo-jagodowy

(wieczór wcześniej)
2 galaretki o smaku owoców leśnych
  1. Galaretki zalać połową sugerowanej ilości wrzącej wody.
  2. Przelać do plastikowego lub szklanego pojemnika.
  3. Schować do lodówki, aby przez noc stężała.
  4. Przed przygotowaniem tortu wyjąć i pokroić w kostkę.

Składniki na 2 blaty:

450 g mąki pszennej ( z czego odjąć 8 łyżek mąki i dodać 10 łyżek kakao)
3 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
450 g masła lub margaryny do pieczenia
320 g cukru
8 jajek

Przygotowanie:
(wszystkie składniki powinny być w temp. pokojowej)
  1. Cukier z masłem utrzeć na puszystą masę.
  2. Wbijać po kolei jajka (w całości), miksując po każdym dodaniu.
  3. Dodać przesianą mąkę, kakao i proszek do pieczenia.
  4. Uszykować dwie tortownice o średnicy 23 cm i 18 cm (ja użyłam tortownicy 23 cm, papierem wyłożyć samo dno; 18 cm nie miałam, użyłam porcelanowej miski, dno wyłożyłam papierem, boków nie smarowałam i bez trudu wydostałam upieczone ciasto).
  5. Ciastem napełnić 3/4 wysokości tortownic, w tej mniejszej można ciut więcej.
  6. Piec w rozgrzanym piekarniku do temp. 170 stopni C przez ok. 55 min. (ja zmieściłam oba na raz).
Składniki na krem:

500 g serka mascarpone
900 ml śmietany 30%
3 łyżki cukru pudru
ziarenka z 1 laski wanilii

Przygotowanie:

  1. W misie umieścić serek mascarpone, śmietankę i ziarenka wanilii.
  2. Ubijać aż do otrzymania gęstego kremu, pod koniec dodając cukier puder.

Dodatkowo:



200 g jagód + trochę do dekoracji
(zamiast jagód można dodać borówki lub inne sezonowe owoce)
opcjonalnie: czekolada, wiórki kokosowe, różne "tortowe" dekoracje
Wykonanie:

  1. Blaty przekroić wzdłuż na pół.
  2. Na paterze ułożyć większy blat, posmarować lekko kremem i posypać kosteczkami z galaretki, przykryć kremem.
  3. Położyć kolejny blat. posmarować kremem, i lekko w miejscu, gdzie ma przypaść mniejszy blat położyć trochę owocu, lekko od spodu posmarować mniejszy blat, aby się trzymał i nie przesuwał.
  4. Na mniejszym blacie rozsmarować krem i wyłożyć go owocami.
  5. Przykryć ostatnim, najmniejszym blatem.
  6. Cały tort wysmarował pozostałym kremem i udekorować.
(przedstawiam wszystko jak ja to zrobiłam, możecie przecież pozamieniać warstwy i galaretkę dodać dopiero w górnych warstwach i wmieszać ją między owoce, opcji jest wiele :))

PS. Tort polecam zrobić na takie "większe" przyjęcia, chyba, że jesteście ogromnymi łasuchami i na jednym kawałku nie poprzestaniecie ;)

Smacznego!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Muffinki jabłkowe z kruszonką

Tym razem przepis na wyśmienite babeczki jabłkowe!

Szyszki. Przepis na słodkie, karmelowe, kakaowe, jesienne szyszki z ryżu preparowanego

Skoro już jestem w klimacie jesiennym  to przyszła pora na to aby zrobić coś na kształt...  SZYSZEK. Szyszki z ryżu preparowanego są proste i szybkie w wykonaniu. Przykują uwagę dzieci, skuszą się na nie też i dorośli.

"Pierny", czyli "pieprzny"- przepis na wyśmienity piernik staropolski

Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.  Piernik staropolski dojrzewający tradycyjnie przygotowuje się miesiąc przed Wigilią. Ciasto wtedy fermentuje, a piecze się na tydzień przed. Niektórzy twierdzą, że im ciasto dłużej leżakuje tym lepsze.   Ja piekłam piernik staropolski po raz pierwszy i jego smak mile mnie zaskoczył: intensywnie korzenny, rozpływający się w ustach. Mój leżakował niestety krócej niż miesiąc a mimo to był pyszny.   Z przepisu wychodzą 3 pierniki. Można więc się z kimś podzielić, ale niekoniecznie, bo piernik długo zachowuje świeżość.  Teraz systematycznie będę dodawać przepisy na ciasta, które robiłam na Święta. Czasu aby zamieścić przepisy przed Świętami mi brakowało, więc mam nadzieję, że będą Waszą inspiracją za rok.