Przejdź do głównej zawartości

Ciasteczka z czekoladowymi piegami

Lubicie PIEGUSKI? Te ciasteczka są do nich bardzo podobne. Nie są to jakieś wymyślne ciasteczka z jakimś wyjątkowym składnikiem, po który musicie udać się do sklepu. Wystarczą podstawowe składniki typu mąka, jajka... i czekolada. Możecie też spróbować dodać bakalie lub orzechy. Nie ma opcji, żeby się nie udały. Zapraszam!
Przepis pochodzi z książki "Czekolada" wyd. BUCHMANN.





Składniki:

85 g masła
100 g czekolady
100 g cukru
50 g cukru pudru
130 g mąki tortowej
2 g proszku do pieczenia
1 żółtko
szczypta soli
6 g ekstraktu waniliowego lub aromatu

Przygotowanie:
  1. Piekarnik nagrzać do 170 stopni C.
  2. Składniki powinny być w temp. pokojowej.
  3. Masło roztopić w rondelku, odstawić.
  4. Czekoladę pokroić na drobne kawałki.
  5. W misce wymieszać cukier z cukrem pudrem, wlać do miski masło, ubić trzepaczką, dodać żółtko i ponownie ubijać.
  6. Mąkę wymieszać z solą i proszkiem do pieczenia.
  7. Dodać do masy i ubijać, aż masa będzie jednolita.
  8. Dodać kawałki czekolady, delikatnie wymieszać i wstawić do lodówki na 15 minut.
  9. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Z masy formować średniej wielkości kule, które potem należy podzielić na pół, na blachę kłaść płaską stroną do dołu w niewielkich odstępach.
  10. Ciastka piec przez ok. 10 min, wystudzić.
Smacznego!




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Muffinki jabłkowe z kruszonką

Tym razem przepis na wyśmienite babeczki jabłkowe!

Szyszki. Przepis na słodkie, karmelowe, kakaowe, jesienne szyszki z ryżu preparowanego

Skoro już jestem w klimacie jesiennym  to przyszła pora na to aby zrobić coś na kształt...  SZYSZEK. Szyszki z ryżu preparowanego są proste i szybkie w wykonaniu. Przykują uwagę dzieci, skuszą się na nie też i dorośli.

"Pierny", czyli "pieprzny"- przepis na wyśmienity piernik staropolski

Nazwa piernik wywodzi się od staropolskiego słowa pierny, czyli pieprzny.  Piernik staropolski dojrzewający tradycyjnie przygotowuje się miesiąc przed Wigilią. Ciasto wtedy fermentuje, a piecze się na tydzień przed. Niektórzy twierdzą, że im ciasto dłużej leżakuje tym lepsze.   Ja piekłam piernik staropolski po raz pierwszy i jego smak mile mnie zaskoczył: intensywnie korzenny, rozpływający się w ustach. Mój leżakował niestety krócej niż miesiąc a mimo to był pyszny.   Z przepisu wychodzą 3 pierniki. Można więc się z kimś podzielić, ale niekoniecznie, bo piernik długo zachowuje świeżość.  Teraz systematycznie będę dodawać przepisy na ciasta, które robiłam na Święta. Czasu aby zamieścić przepisy przed Świętami mi brakowało, więc mam nadzieję, że będą Waszą inspiracją za rok.